pop culture gossip community about contact archives subscribe advertise fine print bmc

« Reports about Keith Richards Sobriety are Greatly Exaggerated | Pop Culture Main | Ben Roethlisberger Accused of Sex Assault, Again »


2010 Academy Awards Open Thread

2010-oscars

ARE YOU READY FOR SOME OSCAAAAAAARS? Grab a drink and some delicious snack food-type items, and join us for a night of glitz, glamour an relentless snarkery RIGHT HERE, RIGHT NOW, in comments!







« Reports about Keith Richards Sobriety are Greatly Exaggerated | Pop Culture Main | Ben Roethlisberger Accused of Sex Assault, Again »




Comments

katy

ENOUGH with the blah blah blah already! Get on with the envelope opening!

Heidi T

Everytime I see Julianne Moore (and Heather Graham and Mark Wahlberg for that matter), I think of Boogie Nights.

amalah

Major Bedhead: Yup. The dude from Basterds and Mo'Nique won them. HOURS AND HOURS AGO.

Andrea from Big Blue Momma

I would like to give everyone on stage right now a drink of water.

Jennie

George Clooney is on every woman's freebie list, isn't he? HE IS SO DREAMY.

rebecca

@Major...Inara

Major Bedhead

@amalah - oh right. The snoozefest in between must have made me forget.

kdiddy

julianne moore, you are talking too slow.

Pennsylrican

These introductions are nice and all but seeing as we're three hours into the show alrea- zzzzzzzzzzzzzzzz..........

Sweetney

Heidi - Every time I see her I think of her snatch in Short Cuts :)

rebecca

3 days with Colin Firth sounds like every nasty sex dream i have ever had.

Major Bedhead

@Jennie - Hell yes.

Fawn Amber

LMAO @ Tim Robbins...

Major Bedhead

Woof. Colin Firth & the other Colin. Lurvely.

Sweetney

Man, blow jobs for everyone!!!!!

rebecca

jeremy renner...he looks like he could do wonderfully nasty things to a person./

Andrea from Big Blue Momma

Tim Robbins and Colin Farrell are funny. Those women were way too serious.

Snarky Amber

I want to do so many bad things to Jeremy Renner. /overshare

mamaerin317

OH FOR FUCK'S SAKE GET ON WITH IT ALREADY!!! Jeeeeezus!

rebecca

hmmmm...i say morgan.

Sweetney

Damn this show is weird.

Laurie

Ugh that's like the end of junior retreat where we all had to say one nice thing about someone else and everyone cried.

Except now I can drink, which helps a little.

rebecca

YAAAAYYYY!!! THE DUDEEEEE!!!!

kdiddy

THE DUDE WINS

Fawn Amber

Yay Jeff Bridges! Please be high and entertaining!

Jennie

UGH, I WANTED AN UPSET. BOO.

amalah

Did anyone see Crazy Heart? Jason wants to see it but Rich from FourFour said it sucked and I always listen to FourFour.

rebecca

okey dokey...have to relinquish the laptop so husband can take it to work. Love to you all! Go Precious! Fuck Avatar!!!!

Andrea from Big Blue Momma

That announcer chic just said "The Last Pitcher Show". Quality.

amalah

Oh my God, now the OTHER ONE is awake. WTF?

Laurie

Jeremy Renner (?) just killed him with his eyes.

kdiddy

that Oscar will really pull the mantle together

Washington "My Cube Is Fred Leighton" Cube

I feel like I should be downstairs making breakfast. What time is it?

Pennsylrican

@snarkyamber you ain't kidding. Been having dirty thoughts about him and his forearms since yesterday...

Cincy

Noah & Ezra LOVE the Oscars!!

Heidi T

@amalah - I feel for you man... Usually my 4 year old comes out like two hours after bedtime and has been awake the whole time and tells us he is bored and wants a snack. Thankfully, tonight he is still asleep. Probably because he went to bed an hour later than normal.

kdiddy

that is indeed the second time the announcer said "pitcher" instead of "picture." It's nice that they got someone from my neighborhood to do the job.

Sweetney

It seemed like for a few years there the Oscars powers-that-be managed to keep things on track and on time... clearly this year things have gone off the rails. sigh.

amalah

@Heidi T See, usually we're super lucky -- they go to bed at 8:30 and that's IT. Today though, we took them to Ikea and Ezra missed his nap and Noah actually took a nap and it's just all gone to hell ever since. Figures.

Washington "My Cube Is Fred Leighton" Cube

Great. Push the greasy, fat food on the Hispanics. Did you know in D.C. we have McDonalds where the signs are in Spanish?

mamaerin317

UGH! I need this to be over! I also need the weatherman to tell me whether to leave the AC on or switch on the heater before I go to bed. (We live in Texas...)

Andrea from Big Blue Momma

@ kdiddy Might be from my neighborhood, unemployment is high here.

katy

oh good lord...more talking?

katy

oh good lord...more talking?

amalah

Okay, I hate this format. Is this new? Have I just never stayed awake this long?

Heidi T

@amalah Ugh - Damn those swedes. If Ben (the 4 year old) takes a 10 minute nap in the car, it usually translates until up til midnight.

Major Bedhead

I'm just hearing the Charlie Brown teacher thing now....

Andrea from Big Blue Momma

How do they pick the people to represent the actors and actresses? Seems kinda random.

Sweetney

Uhh, are we talking about the same Sandra Bullock?

TwoBusy

I'm pretty sure major awards shows aren't supposed to rob us of the will to live.

kdiddy

I remember being really puzzled by Mirren's last acceptance speech. It was all, "I cahn't believe...I feel...How lovely...Ladies and Gentlemen, er, the Queen!"

Heidi T

OMG, WHO THE HELL CARES! STOP STROKING THEM! JUST CHUCK THE GOLD MAN INTO THE AUDIENCE AND WHOEVER CATCHES IT WINS!

amalah

That bleached blonde pixie ages her, I think.

Heidi T

@TwoBusy FTW!

Washington "My Cube Is Fred Leighton" Cube

Those ear baubles eat up her head.

amalah

I haven't even seen Precious, but omg, I love Gabby so much.

Fawn Amber

How can anyone not love Gabby Sidibe? SHE IS ADORABLE.

Heidi T

@amalah me too - i want her to win, but know she wont. I hope there are more roles that she can do out there.

Major Bedhead

I know I should be rooting for the girl who played Precious but I really love Meryl Streep.

Andrea from Big Blue Momma

Gabby is so sweet!

Fawn Amber

Sean Penn = puke.

Washington "My Cube Is Fred Leighton" Cube

Sean "get rectal cancer" Penn

Heidi T

Yay Sandy!

katy

Totally did NOT see that coming.

kdiddy

wow, seriously?

amalah

I...just...no. I cannot get behind this win.

mamaerin317

Poor Sandra Bullock...looks like she might die of shock right now!!! Good for her, that was a fantastic movie!

Major Bedhead

*sigh*

Heidi T

I really want to see this movie.

Andrea from Big Blue Momma

Okay, Sandy is making me cry. Damn her.

amalah

The reviews for that movie were so...lame? Middling? What changed?

Fawn Amber

How did Sandra Bullock just manage to make me cry and belly laugh in the same speech? God, I love her.

katy

OK - great speech Sandy. I feel better about the award.

Andrea from Big Blue Momma

Barber? It just gets better.

Jennie

I am crying. Oh of course I am. IF YOU KNOW ME, YOU ARE NOT SHOCKED.

mamaerin317

Hmmmm...maybe it's a "Southern" thing that I loved that movie so?? But I did, I LOVED The Blind Side.

Heidi T

Barbara Streisand!

Washington "My Cube Is Fred Leighton" Cube

"L"

Major Bedhead

Oh my GAWD, we aren't at best movie yet?? SRSLY????

schmutzie

Bullock rocked that awards speech.

amalah

YAY!!!!!!!!!

Andrea from Big Blue Momma

@ mamaerin I loved it too and I'm kinda in the south, so maybe there is something to that.

Pennsylrican

YES!!!!

amalah

THIS ONE. I'm cool with.

Washington "My Cube Is Fred Leighton" Cube

Thank yew JEESHUS






The comments to this entry are closed.

Read the Comments Policy »



« Reports about Keith Richards Sobriety are Greatly Exaggerated | Main | Ben Roethlisberger Accused of Sex Assault, Again »












Blog Widget by LinkWithin